HeartMath

Scholieren van 10-13 jaar


In deze leeftijdsfase vindt de afronding plaats van de basisschool.
En dat is zeker geen rustige periode.
Bij velen staat het in het teken van testen en toetsen (Cito-toets) en beoordelingen van de leerkrachten.
Er wordt een mening gevormd over toekomstige studie(on)mogelijkheden.
Dreigende scheiding van vriendjes en vriendinnetjes.

Verheugen of tegenop zien over wat er het volgende schooljaar te wachten staat.

En dan de hormonen die gaan opspelen: de leerling wordt een puber.

De HeartMath training kan de leerling tot rust brengen.

Door de hartcoherentie technieken te leren toepassen kan de scholier hierbij zelf controle houden over de emoties en lichamelijke veranderingen.


Het programma heeft als doel:

Er wordt gewerkt met:

  • Het bewust worden en
  • Begrijpen van emoties
  • Het daarmee leren omgaan
  • Het omgaan met stress
  • Het oplossen van problemen
  • Het stellen van doelen
  • Keuzes maken
  • Lastige situaties oplossen
  • Het leren toepassen van hartcoherentie
  • Gesprekken/Brainstormen
  • Een werkboek met opdrachten
  • Rollenspel
  • Verhalen
  • Oefeningen
  • Creatieve werkjes
  • Computerspelletjes




Bij dit programma wordt gebruik gemaakt van computerspelletjes.
Dit vinden de leerlingen leuk en uitdagend.
De computer geeft aan hoe coherent de leerling is (bio-feed-back).
De computer doet zelf niets met je.